A segítő pedagógia aspektusai. Tanulmánykötet.

Závoti Józsefné (szerk.): A segítő pedagógia aspektusai. Tanulmánykötet, Soproni Egyetemi Kiadó, Sopron, 2022.
Az utóbbi évtizedeink új pedagógiai szemléletmódját a segítő-központúság jellemzi. Ez a pedagógiai gondolkodás nem a tanuló teljesítményét helyezi előtérbe, hanem annak egész személyiségét. A tanítás-tanulás folyamata részévé válik a segítő tevékenységeknek, így a pedagógia
feladata ma elsősorban a személyiségfejlődés segítése úgy, hogy az önállóság, valamint a
proszociális értékrend megismerése, elfogadása és elsajátítása áll a célkeresztjében.
A gyógypedagógia vagy mai terminológia szerint a fogyatékosságtudomány interdiszciplináris jellegű, az az több tudományágból szerzett ismereteket kell egyidejűleg működtetni ah
hoz, hogy ezeket integrálva megtaláljuk, kiválasszuk a segítés leghatékonyabb módját.
A kötet értékes és változatos kötetet tart a kezében, amely tükrözi egy mindannyiunk számára nagyon izgalmas témakörben a téma elméleti és gyakorlati szakembereinek
a segítő pedagógia változásaival való együtt gondolkodását, keresve a szakterületük helyét ebben a közegben.
A tanulmánykötet itt érhető el: https://mek.oszk.hu/23200/23205/23205.pdf