A segítő pedagógia aspektusai. Tanulmánykötet.

2024.10.16


Závoti Józsefné (szerk.):  A segítő pedagógia aspektusai. Tanulmánykötet, Soproni Egyetemi Kiadó, Sopron, 2022.

Az utóbbi évtizedeink új pedagógiai szemléletmódját a segítő-központúság jellemzi. Ez a pedagógiai gondolkodás nem a tanuló teljesítményét helyezi előtérbe, hanem annak egész személyiségét. A tanítás-tanulás folyamata részévé válik a segítő tevékenységeknek, így a pedagógia feladata ma elsősorban a személyiségfejlődés segítése úgy, hogy az önállóság, valamint a proszociális értékrend megismerése, elfogadása és elsajátítása áll a célkeresztjében. A gyógypedagógia vagy mai terminológia szerint a fogyatékosságtudomány interdiszciplináris jellegű, az az több tudományágból szerzett ismereteket kell egyidejűleg működtetni ah hoz, hogy ezeket integrálva megtaláljuk, kiválasszuk a segítés leghatékonyabb módját.

A kötet értékes és változatos kötetet tart a kezében, amely tükrözi egy mindannyiunk számára nagyon izgalmas témakörben a téma elméleti és gyakorlati szakembereinek a segítő pedagógia változásaival való együtt gondolkodását, keresve a szakterületük helyét ebben a közegben. 

A tanulmánykötet itt érhető el: https://mek.oszk.hu/23200/23205/23205.pdf

© 2021 TMPSZ Pályaválasztás
7100 Szekszárd, Augusz Imre u. 9-11. 
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el